Giden Şampiyonluk, Telafisi olan bir sezon.

Şike soruşturmasından Türkiye tarafından almadığı cezayı, UEFA verdi ve Avrupa kupalarına belli bir süre gidemiyor Fenerbahçe. Bu Galatasaray için bir avantaj olmalıydı ve öyle oldu. Ben her zaman söylerim benim için önemli olan Avrupada başarılı olmuş bir takım izlemek isterim, ligte bir şekilde Şampiyonlar ligine katılabiliyorsan benim için sorun yok. Ligimizde Şampiyonlar ligine katılmak için ise ülke puanımız düşük olduğu için ya birinci yada ikinci olmak gerekiyor. Bu sezon ise durum farklı ikinci olsanız dahi Şampiyonlar ligine direk katılabiliyorsunuz, ben buna bakarım. Tabi büyük takımlar Şampiyon olmak için oynuyor fakat bunun mükafatı Şampiyonlar ligi olmalı, e peki bu sene Fenerbahçe Şampiyon olduğu zaman nereye gidiyor(!).

Ben bu sezonu feda sezonu olarak görüyorum, her ne kadar Beşiktaşta bu feda olayı işe yaramasada biz bu feda işinin üstesinden çok güzel gelebiliriz. İleriyi gidebilmek için bazı şeyleri feda etmek gerekiyor. Bizimde feda edeceğimiz sezon bu sezon olmalı ki feda ettiğimiz sadece şampiyonluk ve şampiyonluğun mükafatını olan Şampiyonlar ligine yine Galatasaray katılıyor, Fenerbahçe değil.

Birazda Dün akşamki maçla ilgili bir şeyler yazayım;

Galatasaray maça biraz tutuk başladı. Son oynanan Chealsea hezimetini üzerlerinden atamamışlar gibi gözüküyordu takım, zaten ilk etkili atağı Kayserispor 18. dakikada Bobo'nun ara pasıyla kaleciyle karşı karşıya kalan Mouche ile yakaladı.


Kısa bir süre sonra Hajrovic'in kornerinin devamında dönen topu Selçuk ortaladı ve Burak iki kez imkan bulmasına rağmen gol atmayı başaramadı her zaman ki gibi, Sağ kanatta Hajrovic ve Veysel çok etkili oynadılar bu maçta Veysel'in zaman zaman ileri çıkışlar yapması takıma büyük fayda sağladı ama beklenen gol bir türlü gelmedi. Maçta takımı asıl etkileyecek en önemli olay ise Melo'nun sarı kart görmesi, bu kart ile Melo haftaya oynayacağımız kolay gibi gözüken Torku Konyaspor maçında cezalı duruma düştü, haftaya deplasman fobisi devam edebilir, bunun yanında Hakan Balta'da maçın 29. dakikasında sarı kart gördü.

İlk yarının devamında 31 ve 34. dakikalarında iki kanattan etkili pozisyon bulduk. 31. dakikada yine Veysel ileri çıkıp şut çıkarttı ama yine olmadı. 34. dakikada ise Telles kanattan muazzam yardırdı ama yine sonuçsuz kaldı.

İlk yarının sonunda ise Hajrovic defansın ortasına dikine girip çok güzel bir şut çıkarttı ama yine sonuçsuz kaldı. İlk yarı golsüz tamamlandı.

İkinci yarıda daha etkili başladı Galatasaray ikinci yarının başında direkten dönen bir pozisyon var ki o direkten dönen top gol olsa şu an başka bir maç yazısı yazıyor olabilirdim.

65. dakikada çok konuşulan Hajroviç - Ontivero değişikliği yapıldı. Dün maç sonrası Galatasaray sözlükte bu değişiklik üzerine oldukça konuşuldu, bende bu değişikliğin üzerinde durmak istiyorum. Beklenen Sneijder - Ontivero değişikliği gibi gözüksede daha önce bahsedilen Ontivero'nun kondisyon eksikliği yüzünden orta sahanın geniş bir bölümü Ontivero'ya bırakılamaz diye düşündü Mancini, birde yabancı sınırının olduğu unutuldu herhalde yani Ontivero'yu oyuna sokmak için illa bir yabancı çıkartmak gerekiyordu. Bence buradaki soru, Neden Hajroviç'in çıktığı değil, neden Ontivero'nun girdiği. Yani Ontivero girmese ne olurdu? oyuna giren Ontivero ne fayda sağladı? Ontivero ile ilgili benim gördüğüm tek pozisyon ceza sahası içinden bir şutunun direğin dibinden dışarı çıkması. 65. dakikaya kadar bu adamın oyuna girmesi için bir ortam yoktu, arkasından çok sallanan Mancini'nin bu maçtaki tek hatası buydu.



Maçın geri kalanı ile ilgili fazla bir şey yazmaya gerek yok diye düşünüyorum. Klasik 75 - 90 arası Galatasaray'ın gol için yüklenmesi ve kontradan yenilen bir gol. Maçında devamı bu şekilde gelişti.


Bu yenilgi ve giden şampiyonluk sonrası hatalarının çoğunun Teknik direktörde değilde futbolcularda olduğunu düşünüyorum. Aynı kadroyla içerde 6 atıp, deplasmanda gol sıkıntısı çekiyorsan bunda Teknik direktörün bir hatası olduğunu düşünmüyorum. Mancini geldiğinden beri yazılarımda bu adamın arkasında durdum ve durmaya devam edeceğim. Uzun vadede takıma çok faydası olacağını düşünüyorum.

Yorum Gönder

0 Yorumlar