Askerlik ile ilgili tartışmamız


Bir forum sitesinde, üye olan arkadaş ile aramızdaki askerlik ile ilgili yazışmamız. İlginizi çekerse okuyabilirsiniz. Kalın yazılar benim yazdıklarım diğerleri arkadaşın yazdıkları. İyi okumalar.


Bizim dönemdeki konuyu incele istersen ben incelemedim. Genelde senin tercihine bakmıyorlar, o an ihtiyaç neyse ona göre uzun veya kısa tercihi yapıyorlar. Senin bir tercih yapman ile ilgili bir şey değil. Mesela bizim dönemde öğretmen ve makineci kısa dönemler çoktu. Makine mühediysen eğer kısa yaparsan bakım onarım komutanlıklarında askerlik yaparsın, ama mesleğin ile ilgili bir görev yapmıyorsun maalesef çavuş yapıyorlar( Bizim alayda öyleydi, her yer farklılık gösterir). İnşallah istediğin tercih doğrultusunda askerlik yaparsın, her şeyin hayırlısı hayırlı teskereler
Sizin dönemlerin aday listesini inceledim aslında pek çok dönemin baktım 10 kişi makine mühendis alıyorsa 3 kişi aöf mezunu almış aralarında aşırı derece uçurum yok ,zonguldaklı varmıydı sizin birlikte bizim buralar nereye düşer genelde merak ediyorum.
Bizim gittiğimiz dönem, forumdan çoğu insan Kastamonu Gölköy ve oradan da doğuya gittiler. Mesela eğitim birliği Kastamonu Gölköy, Kadro birliği Şırnak, Mardin, Ardahan genelde bu şekildeydi. Sen makine mühendisi misin?
yok hocam lise-bilgisayar-önlisans-bilgisyar programcılığı-lisans aöf işletme 4 yıllık bitirmemin sebebi subay veya polis sınavlarına girebilmekti, 4 yıllık kpss puanı olmadığı sınavlara girmem şansım yok, yedek subay aday adaylığı için sansımı denemek istedim eğer cıkarsa düşük bir ihtimalde olsa 12. ayın sonunda yapılan sınava girebilirim,kısa döne çıkarsa askerliği bitirmiş olurum,Sözleşmeli sınav tarihlerine daha vakit var zaten kaybetcek birşeyim olmaz,sonuna kadar denemek istiyorum.Valla dışarda iş buldum çalıştım acayip mutsuz hissetim yapamadım,hayalini kurduğum mesleği yapmak için sonuna kadar şansımı denicem bakalım hayırlısıyla 
Ben sana asker olma derim. Albay rütbesinden aşağısı iyiyci geri kalanı ise yemiş yemiş doymuş daha istemiyor hesabını sen yap derim. Normal askerlikte nasılsa rütbeli olursan eğer en alt rütbedeysen her işi sana kitliyorlar, onlarda askere izdırap çektiriyolar. Bir de şark görevin oluyor buna dikkat et, Bir atama batı, bir atama doğu, güneydoğu. Bana kalırsa zor iş askerlik, erler ile uğraşmak zor. Ha dersin ki ben kriminal bölümde ilerlemek istiyorum, lojistik şube istiyorum dersen orasını bilmem ama mesleğe ilk başladığında ezme olur büyük ihtimal benden söylemesi. Tabi tercih senin. Ben askere gitmeden önce askerlik ile ilgili fikirlerim başkaydı, geldikten sonra ise bambaşka. Rütbeliler devletin her imkanını sonuna kadar kullanıyorlar. En basit örneği vereyim. Bizim alayda bir meslek vardı gazetecilik. Bir asker ve bir rütbeli her gün sabah 5:30 gibi yola çıkıyor ve kilometrelerce yol yapıyor. Ne için? alay komutanına gazete almak için. Bunun aracı var benzini var, insan gücü var. Adam gazete okuyacak diye her gün 20-30 km yol yapılıyor aylık benzin hesabını sen yap. Bu anlattığım en ufak şey. Bunun gibi işler çok. 
2004 yılından bu yana askeriye bağlı bir spor faaliyet klubünde yer aldığım için askerlerin subaylar hakkındaki düşüncelerini,subayların askerle nasıl diyalog halinde olduklarına sahit olan biriyim,tabiki görmek baskadır yaşamak farklıdır Benim bir meslek veya görev adı ne olursa yapabileceğine inandığım olmak istediğim ,mutlaka zorluk olacak ama en azında mutlu olcağım mesleği yapacam.
Allah gönlüne göre versin. Bana kalırsa askerlik tam bir şans işi. Bir örnek daha vereyim. Benim Eğitim birliğim çok rahattı. Komutanlar yemin töreni ve temel eğitim verdikten sonra bizi rahat bıraktılar, komutanlarla sohbet ediyorduk eğitim adı altında :). Bizden sonraki dönem ise ızdırap olmuş komutanlar, sürekli spor yapmışlar askeri hiç rahat bırakmamışlar. İşte böyle bir şey askerlik 
ben komutanların doğuda görev yaptıkları zamanı gözümün önünde canlandırdığımda onların yaşadaığı piskolojik durumları anlayabilirim,kimi zaman aile içinde böyle durumlar olabilir.Tsk bir aile ve bu ailenin için iyi günler olabileceği gibi kötü günlerde geçirebilirz.Aserlik yapan arkadaşlarımla sohbetlerimde çok zordu,mantık denen birşey yok vs. gibi sözler çıkarken her ortamda askerlik anılarını anlatmaları aslında bir çok yönden askerliği ne kadar çok sevdiklerini gösteriyior kendilerine itiraf edemeselerde, diğer taraftan uzman cavus-subay olan arkadaşlarımla sohbetlerimde ise onlar çok olumlu konuşuyorlar,zor ama güzel .En azından ben onlardan az bu görevi istemiyorum bir çok kişinin yaptığını bende yapabilirim diye düşünüyorum 

Yorum Gönder

0 Yorumlar