Askerlikte birliğe katılma ve Spor


Merhaba. Birliğe katılma hakkında biraz bilgi vereyim isterseniz.

Sizin gibi çok kişi aynı gün birliğe katılacak bir çok asker olacak, o yüzden herkesin işlemini tek tek yapmak yerine belli bir sayı olana bakar bekliyor komutanlar. Erken girerseniz içeride belli bir sayı olana kadar içeride beklersiniz. Bir şey daha, İçeri girdiğiniz zaman bir daha dışarı bırakmıyorlar[sm=biggrinking.gif]. Ben saat 15:30 gibi girmiştim, girdiğimde benim gibi bir çok asker gelmişti zaten fazla beklemedim ve hep birlikte işlemlerimizi yapmaya başladılar.

Kalkma saati ile ilgili bir arkadaş soru sormuş. Kalabalık birliklerden bahsediyorum. En alt devre en erken kalkan devredir, en geç kalkan devre ise en üst devredir. Çünkü en alt devrenin mıntıka alanı çok olduğu için bir an önce kendi temizliğini yapıp kahvaltısını yapıp mıntıka alanına gitmesi lazım. En üst devre ise işi gücü olmadığı için geç kalkma lüksü var ve adam zaten 350 gün askerlik yapmış o mu kalksın[sm=You_Rock_Emoticon.gif].

Bu kadar anlattım ama en alt devreyle en üst devre arasında kalkış saati arasında pek fark yok. En alt devre 05:30'da kalkıyorsa, en üst devre 07:00'de kalkıyor. Bu saat farkı az gibi görünebilir ama askerde bir statü göstergesidir. Ben şöyle diyaloglara şahit oldum; "-Adama bak 7'de kalkıyor mk" [sm=biggrinking.gif]. Çünkü askerde diğer askerlerden geç kalkmak büyük lüks.

Spora gelince, yönetmelikte 40 şınav, 40 mekik, 8 barfisk yapmanız gerekiyor. Bizim bölükte bunu yapan asker 3 yada 4 yapamazsanız bir şey olmuyor. Komutanlar "-Yapamayanların çarşısını kitliyorum" gibisinde laflar etse bile öyle bir şey olmuyor. Yani spora fazla takılmayın derim, tabi bu olaylar başınızdaki komutana göre değişir. Psikopatın biri çıkar illa "yapacaksınız ulaaan" der uğraşır durursunuz, böyle insanlarda var askerde.

Yorum Gönder

0 Yorumlar