Askerlik anılarım Bölüm 3

Mıntıka alanlarını alanlarını anlattım. Bu mıntıka olayı sıraya devam ediyor ve artık rutine bağlanıyor iş. Sırası gelen herkes kendi mıntıka alanına gidiyor ve işini yapıyor. Tabi bu anlattıklarım devam ederken eğitimde devam ediyor. Benim gittiğimde mevsim yazdı ve askerlik yaptığım yer İzmir olunca sıcak hiç çekilmez hale geliyor. O sıcakta en çekilmeyecek durum ise postallar; Malzemeler dağıtılırken lütfen bir numara büyük bot alın yoksa çok çekersiniz benim gibi. Postalları ilk giydiğimde sıkıntı yoktu zaten malzemeler ilk verirlirken size denetiyorlar olmaz ise değiştiriyosunuz. Ben ilk bot giydiğimde sorun yoktu, fakat 2 gün sonra botlar vurmaya başladı ve serçe parmağımın neredeyse kemiği gözükecek şekilde açıldı, bunun mufakatı olarak 10 gün terlik istirahatı aldım. Bu çok güzel bir şey, herkes bot ile gezerken sen terlik ile geziyorsun komutanlar karışmıyor soran olursa "terlik istirahatım" var deyip geçiyorsun gerisini revirci düşünsün artık komutan gidip senin ismini soruyor olay bu yani. Ama bu terlik istirahatini yemin törenine yakın alırsan yemin törenine çıkartmıyorlar haberiniz olsun, askerliğin başlarında istirahat alabilirseniz güzel olur.




Ve eğitim;

Kısa dönemlerin eğitimi biraz az oluyor. Sadece yemin törenine hazırlık diyebiliriz, tabi bu başınızdaki komutana göre değişir. Bizim komutanlar bizi rahat bırakıyordu rahattık yani ama bizden sonrakilere bayağı çektirmişler  kadro birliğinde kulağımıza geliyordu bu durum o yüzden halimize şükrediyorduk. Bizim aldığımız eğitim, yürüyüş eğitimi ve silah atma sadece bu kadar.

yürüyüş bildiğimiz uygun adım yürüyüş, okullarda verilen beden eğitiminin biraz ağırı diyebiliriz bu yemin törenine hazırlık işte bu yürüyüşü yemin töreninde yapacağımız için çok özen gösteriyorlar. Yemin töreninde bando eşliğinde yürüyüş yapıyorsunuz ve alay komutanı sizi ve sancağı selamlıyor şiirler konuşmalar falan derken yemin töreni bitiyor ve aileniz geldiyse evci çıkıyorsunuz. İki gün dışarıdasınız. Sizi evci çıkaracak kişiler anneniz babanız veyahut evli kardeşiniz olacak yan, bekar kardeşiniz sizi evci çıkartamıyor sizi evci çıkartabilecekler sadece bunlar, eğer evli kardeşiniz çıkartacaksa onunda evlilik cuzdanını istiyorlar ona göre hazırlıklı gelsinler

Silah eğitimi ise tam bir hamallık. Dua edin gittiğiniz birlikte atış alanı olsun yoksa kilometrelerce yol gidiyorsunuz sadece 6 atış için. Bizim birlikte atış alanı vardı biz bir yere gitmedik. Atış sırasında çok kalabalık olduğunuz için bayağı bir bekliyorsunuz tabi bu bekleyiş güneşin altında oluyor. Birliğimizde 10 tane atış mevzisi vardı, yani 10 kişi aynı anda atış atıyordu 150 kişi olduğumuz düşünürsek, ilk sırada olsanızda son sırada olsanızda bekliyorsunuz. İlk atışı siz yapsanız diğer atış yapanları beklemek zorundasınız, son sırada atsanız bu seferde sizden öncekileri bekliyorsun. ilk üç atış sıfırlamak için yani sizin 3 atışınıza göre silahını ayarlıyorlar diğer 3 atış ise kontrol için tam olarak ayarlanmış mı diye bakıyorlar, bu atışlar 25 metreden yapıyoruz. Bu atışlar bittikten sonra ise 100 metre yatarak destekli atış yapıyoruz, 100 metreden hedefi göremiyorsunuz zaten uzaktan bir süliet gözüküyor size şöyle yapın böyle yapın diye anlatıyorlar ama hedefi görmek imkansız. Atışları bitiriyoruz ve silah söküp takma temizleme faslı başlıyor. 1 dakikada sökeceğiz 2 dakikada takacağız, yönetmelikte böyle yazıyormuş tabi sizin bunu söküp takmanız yarım saati buluyor. Silah söküp takmayı iyi öğrenmek gerekiyor çünkü kadro birliğinde haftanın bir günü silah temizliği var yani her hafta silahımızı temizliyoruz. Bu anlattığım eğitimi 30-35gün içinde gerçekleştiriyoruz ve kadro birliğimizin belirleneceği gün geliyor. Hemen bir bölük içtima oluyor tüm bölük bulunuyor doğal olarak. İsimi okunan ayağa kalkıyor ve gideceğiniz yeri söylüyorlar artık sizinle aynı yere gidecek tertipleriniz ile kaynaşma vaktiniz geliyor çünkü askerliğin geri kalanını onlar ile beraber geçireceksiniz.

Eğitim birliğini bitirdik. Bir sonraki yazımda Kadro birliğini yazacağım

Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. bu uygun adım yürüyüşü oldum olsası yapamam sizin komutanlar nasıldı kızıyorlarmıydı yapamayanlara birde usta birlikte yine uygun adım yürüyüş var mı cevaplarsan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakma yorumunu yeni gördüm, işler dolayısıyla fazla bakamıyorum buraya. Eğitim birliğinde uygun adım önemli, çünkü yemin töreninde uygun adım yürümen gerekiyor ve orada sen ve diğer askerlerin aileleri sizi izleyecek ve birde birlikteki tüm komutanlar sizi izleyecek. O yüzden eğitim birliğinde uygun adım yürümen gerekiyor. Kadro birliğinde ise gittiğin yere göre değişiyor. Büyük bir birliğe gidersen içtimalarda uygun adım yürütebilirler ama jandarma vs olursan köy veya ilçe karakollarında kadro askeri olursun bu gibi yerlerde uygun adım yürütme vs işleri olmuyor. Askerde ne kadar kalabalık o kadar kötü. hayırlı teskereler.

      Sil
    2. cevapladığınız için teşekkürler

      Sil